Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Power of power naps

Power of power naps

Kapci postaju sve teži i teži, polako zatvaramo oči… ali čekaj, tek je tri sata posle podne i imamo još toliko toga da završimo! Poznat vam je ovaj osećaj, jel da? Kao i svima, i meni u ovakvom momentu pada samo jedna stvar na pamet – popodnevna dremka. Ne može da šteti, ali postoji li nešto kao „dremanje na pravi način”? Verovali ili ne, postoji, i ja sam rešila da istražim i otkrijem vam sve tajne savršene dremke! 

Kao prvo, hajde da vidimo naučnu stranu dremke. Baš poput regularnog spavanja, dremka se sastoji iz četiri faze i u dremanje se računa svako spavanje od pet minuta pa sve do tri sata. Da li će nam dremkica pomoći da se osetimo bolje, zavisi od toga koje faze su uključene u nju. 

Ako se odlučimo za kratak predah od 30 minuta, obuhvatićemo samo prve dve faze spavanja. Ovakva dremka će pomoći da se ojačaju veze između neurona, što pospešuje učenje. Iz ove faze se relativno lako budimo i nema one pospanosti i nervoze. 

Dremka koja traje od 30 minuta do jednog sata obuhvata i treću fazu spavanja. U ovoj fazi se najteže budimo i poprilično smo sanjivi nakon buđenja. Ova dremka je od esencijalne važnosti za čišćenje naše RAM memorije. Tokom ove faze se ono što je naučeno prebacuje iz kratkotrajnog u dugoročno pamćenje. 

I na samom kraju, ako odlučimo da odmorimo više od sat vremena, te obuhvatimo i poslednju fazu sna, onda svom telu obezbeđujemo i fizički odmor. 

Vreme u koje odlučimo da dremamo je takođe bitno. Većina ljudi oseti potrebu da malo „odmori glavu” u periodu od 13 do 16 časova, što je potpuno prirodno. Moramo imati na umu da, kako se približavamo večernjim časovima, tako se povećava naša potreba za snom koji obuhvata sve faze. U tom periodu će nam biti teže da skratimo dremku na deset ili dvadeset minuta. 

Sve u svemu, dremanje može biti dobro za nas sve dok ne preteramo. Ako se mučite sa spavanjem noću, onda definitivno tokom dana treba da izbegavate dremke koje obuhvataju treću i četvrtu fazu. Nađite svoje čarobno vreme koje će vam obezbediti sve benefite popodnevnog odmora i slatko dremajte! Ljubi vas vaša Gala.

Ostali saveti

Galin leksikon

Galin leksikon

Galina top lista kultnih modela naočara

Galina top lista kultnih modela naočara

Galin Masterclass Disanja - Udahni Duboko

Galin Masterclass Disanja - Udahni Duboko

Galina zimska skin care rutina

Galina zimska skin care rutina

Galina Imunitet check lista za instant glow up

Galina Imunitet check lista za instant glow up

vidi sve

? pitajte galu

pogledaj već postavljena pitanja
Hvala. Poruka je prosleđena.
Greška. Pokušajte ponovo kasnije.