Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Pet saveta kako da  prevaziđeš stres i anksioznost

Pet saveta kako da prevaziđeš stres i anksioznost

Stres, anksioznost i depresija umeju da smrače i najlepši dan. Još teže je kada si mlad. I to u doba pandemije. Stres, anksioznost i strah postaju još intenzivniji, a načini da se sa njima izborimo sve teži. Kako da prevaziđeš depresiju, strah i anksioznost, pokušali smo da rešimo kroz savete za očuvanje mentalnog zdravlja, kako sada, tako i uvek. U nastavku razbijamo neke mitove o ulozi psihijatra ili psihologa u našem životu i dajemo ti par saveta kako da unaprediš i očuvaš svoje mentalno zdravlje. 


  1. Uvek je važno da pored sebe imaš bar jednu osobu koja te sluša i kojoj možeš da se poveriš ukoliko se suočavaš sa nekim problemom. Kada ima Good Listener-a pored sebe, stvari mogu biti mnogo lakše. 
  2. Ukoliko se suočavaš sa problemom koji ti deluje nerešivo ili misliš da imaš probleme u komunikaciji, razdražljiv/a si, nesiguran/na, ne ustručavaj se da potražiš stručnu pomoć. Uvek je pravo vreme da razgovaraš sa psihijatrom ili psihologom, pogotovo ako u tvom okruženju ne postoji osoba koja bi te razumela i podržala. 
  3.   Prvi koraci ka osamostaljivanju, odvajanje od roditelja, promena sredine u kojoj živiš, novo društvo… sve ovo se dešava u dvadesetim i sve je to OK, ali ako primetiš da sve ovo promene utiču na tvoje raspoloženje, odnos sa drugim ljudima, način na koji ispunjavaš svoje obaveze važno je da RAZOGVARAŠ o svojim osećanjima, brigama i nemirima. Evo i jedne preporuke besplatnog savetovališta na linku.
  4. Pereš zube svaki dan, to je osnovna higijena, zar ne? Isto tako je važno da vodiš računa i o mentalnoj higijeni. To u stvari znači vođenje jednog zdravog životnog stila, organizacija života tako da imaš vremena za učenje, rekreaciju, druženje, ali takođe i za tvoj duhovni život i njegovu nadogradnju. Redovne posete psihologu ili psihijatru takođe predstavljaju sastavni deo mentalne higijene.
  5. Odlazak kod stručnog lica i potraga za pomoć nije nikakav poraz – to je upravo znak da želiš sebi najbolje i da brineš o sebi i svojoj budućnosti. Kroz stresne situacije ne moraš sam da prolaziš – ovo treba da ti postane životna mantra, a u međuvremenu poseti link i informiši se o osnovnim koracima za ublažavanje stresa. 


? pitajte galu

pogledaj već postavljena pitanja
Hvala. Poruka je prosleđena.
Greška. Pokušajte ponovo kasnije.