Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Detoks i renesansa

#ishrana #zdravaishrana #hrana #fizičkaaktivnost

Detoks i renesansa

Volim što svi imamo taj prednovogodišnji entuzijazam - Nova godina, novi ja, novi početak, talas osveženja stiže u život moj, a onda se već prvog januara budimo u fazonu: Aaa dobro, šta sad, biće bolja sledeća godina za 364 dana. :) 

Naravno, praznici su tu da se opustimo i uživamo u svim čarima koje nam oni pružaju, ali je jako važno da u svemu imamo meru i da znamo kada je dosta. Sigurna sam da je i vama iscrpljujuće da se vrtite u začaranom krugu loših navika i zato sam vam spremila par saveta kako da se posle prazničnih grehova i preterivanja dovedete u red i da budete dosledni sebi. Verujte mi, doslednost donosi poseban osećaj zadovoljstva i ispunjenosti, nekako ste ponosni na sebe kada se držite dobrih navika i zato vreme je za postpraznični detoks. Pa da počnemo!

1. Food detoks je dobio prvo, počasno mesto na ovoj listi, a svima je jasno i zašto. Uživali smo u svim lepotama koje praznična trpeza nudi, iće, piće, ’leba i igara. Vreme je da se kaže ono čuveno NE lošoj, kaloričnoj, nezdravoj ishrani. Važno je da malo više vremena posvetiš svojoj ishrani, a to možeš uraditi tako što ćeš bolje planirati svoje obroke, ako ne na mesečnom, onda makar na dnevnom nivou. Naoružaj se zdravim namirnicama i onda ih pametno rasporedi po obrocima. Potrudi se da se u tvojim plakarima i tajnim ostavama ne nalaze nezdrave grickalice i slatkiši. 

2. Digitalni detoks nam je svima prekopotreban. Stvarno je nezamislivo da funkcionišemo bez neta, telefona, kompa, iako svi znamo da bi mnoge stvari imale veću čar, ali to se neće desiti, bar ne još neko vreme. Ipak, to ne znači da ne možemo da ograničimo svoju bleju na telefonu i da napravimo digitalni detoks s vremena na vreme. Naravno, ne mislim da se ugasite i isključite sa svih mreža i da vas nema u virtuelnom svetu jer prva ja to ne bih uradila, ali par malih koraka biće dovoljno preduzeti. Većina nas kada se probudi prvo uzima i proverava svoj mobilni telefon, koji nam, naravno, stoji tik uz glavu, eventualno na stočiću pored kreveta. Bilo bi dobro da se ta navika iskoreni i da zadamo sebi barem prvih pola sata do sat vremena od buđenja da budemo offline. Vrlo često nesvesno otvaramo naš telefon, proveravamo poruke kojih nema ili pogledamo koliko je sati, a onda u sledećoj sekundi shvatamo da ne znamo šta smo videli. Da bi se to manje dešavalo, možete da postavite pozadinu na telefonu koja će imati neku ilustraciju ili natpis koji će vas podsećati šta treba da uradite. Samo se setite da neograničeno korišćenje pametnih uređaja ne utiče baš najbolje na naše fizičko, ali i mentalno zdravlje i zato s vremena na vreme neka svi odu na off, sve priče na mute, što bi Senida rekla. :)

3. Detoks od lenjosti možda zvuči čudno, ali je svima poznato da se u periodu praznika opustimo, uživamo u svom toplom domu bindžujući omiljene serije, jedemo omiljenu hranu, ne mislimo o obavezama i prepuštamo se trenutku. Aaaa onda nam je mnogo teže da pokrenemo motore, da se aktiviramo i nastavimo gde smo stali i umesto da se osećamo poletno i spremno, tromost postaje naše drugo ime. Predlažem ti da praviš dnevne i nedeljne to do liste i na taj način da ostvaruješ male pobede koje će te dovesti do kreiranja rutine. Onda sve postaje uigrano i lagano, a i ti ćeš se osećati rasterećeno.

4. Kad smo kod lenjosti, tromosti i toga kako se aktivirati, sama se nameće stavka fizička aktivnost. Dosta smo bili opušteni, vreme je za pokret. Legenda kaže da je najteže početi. Ako nisi tip osobe koja može da trenira u svoja četiri zida i da bude  dosledna i disciplinovana, predlažem ti da uplatiš treninge jer ćeš na taj način naterati sebe da počneš. Posle par treninga biće sve laganije, a ti ćeš osećati sve veću potrebu da nastaviš sa treninzima. Možeš ti to!



Ostali saveti

Šta je okej da uradiš do tridesete?

Šta je okej da uradiš do tridesete?

Koža u kojoj živim

Koža u kojoj živim

Antologija jednog alkoholičara

#mamurluk

Antologija jednog alkoholičara

6 stvari na koje ne treba da pristaješ u životu

#motivacija

6 stvari na koje ne treba da pristaješ u životu

Galin dnevni meni za dobro raspoloženje

Galin dnevni meni za dobro raspoloženje

vidi sve

? pitajte galu

pogledaj već postavljena pitanja
Hvala. Poruka je prosleđena.
Greška. Pokušajte ponovo kasnije.