Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Kako da prepoznaš skrivenu so u hrani i smanjiš njen unos?

Kako da prepoznaš skrivenu so u hrani i smanjiš njen unos?

Svest o štetnim uticajima kuhinjske soli na ljudski organizam još uvek nije dovoljno prisutna, jer većina ljudi i ne shvata da konzumira previše kuhinjske soli. 

Skrivena so je sva ona so koju unosimo konzumiranjem gotove i polugotove hrane, tvrdih sireva, suhomesnatih proizvoda, snack proizvoda, soseva, brze hrane itd. Na ovaj način u organizam se unese više od 70% soli

Smatra se da 20% unosa soli potiče od namirnica koje prirodno sadrže so, 15% se unosi dosoljavanjem, a oko 75% potiče od industrijski proizvedenih namirnica, koje ljudi i ne doživljavaju kao slane. 

Stoga ti Gala savetuje da pratiš deklaraciju proizvoda uz sledeće uputstvo za prepoznavanje slane hrane: 

 • namirnice sa visokim sadržajem soli – sadrže više od 1,5 g u 100 g proizvoda;   
 • namirnice sa umereno visokim sadržajem – od 0,3 g do 1,5 g u 100 g proizvoda; 
 • namirnice sa niskim sadržajem soli – manje od 0,3 g na 100 g proizvoda. 

Još nekoliko Galinih gratis saveta za smanjenje unosa soli: 

1. konzumiraj sveže voće i povrće
2. konzumiraj sveže meso i ribu umesto one dimljene i konzervisane solju; 
3. konzumiraj sveži sir umesto tvrdog; 
4. izbegavaj paštete, salame, viršle i druge mesne prerađevine; 
5. izbegavaj „snack-ovanje” uz film – umesto slanih kokica i čipseva, grickaj neslani indijski oraščić, bademe ili druge orašaste plodove;
6. ukoliko spremaš jelo, izbegavaj so na taj način što ćeš hrani dati aromu nekim začinskim biljem poput mirođije, bosiljka ili origana; 
7. smanjuj unos soli postepeno i – samo strpljivo

 Znamo, znamo, i dalje je lakše da istreseš sadržaj kesice u ključalu vodu i dobiješ gotovu supu nego da napraviš domaću. Ali znaš kako kažu – trud se uvek isplati. I u ovom slučaju je to tako, te što više vremena uložiš u pripremu hrane, to će tvoj tanjir više odisati zdravljem!

? pitajte galu

pogledaj već postavljena pitanja
Hvala. Poruka je prosleđena.
Greška. Pokušajte ponovo kasnije.