Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Istine i zablude o balansiranoj ishrani

#ishrana

Istine i zablude o balansiranoj ishrani

Internetom danas kruži ne tako mali broj neproverenih dijeta. Da bi tvoja ishrana bila pravilna ona mora biti izbalansirana. Balansirana ishrana predstavlja plan ishrane koji tvom telu daje sve neophodne hranljive sastojke koji su mu potrebni kako bi ono dobro funkcionisalo. Balansirana ishrana u stvari, igra esencijalnu ulogu u procesu poboljšanja tvog opšteg zdravlja, a ujedno te štiti od potencijalnih boljki. U nastavku razbijamo mitove o pravilnoj ishrani i ujedno ti dajemo i par saveta kako da je unaprediš:

 

  1. Ugljeni hidrati goje! Tako je, ugljeni hidrati goje. Oni predstavljaju izvor energije, a svaki višak te energije se pretvara u mast , a ona se kao takva taloži  u masnom tkivu. Naravno, izbalansiranim unosom istih, organizam će dobiti odgovarajuću količinu nutritivnih vrednosti a sam proces ishrane kao takav neće rezultirati gojenjem.
  2. Autofagija pomaže mršavljenju -  Autofagija predstavlja proces intermitentnog gladovanja. Bazira se na pravilu da se određen broj sati u toku dana hrana ne konzumira i u tom periodu dolazi do topljenja masnih naslaga. Iako se ovakvim načinom ishrane može dostići željeni cilj mršavljenja, ipak se savetuje da se više obrati pažnja na to šta se od namirnica unosi u organizam, a ne kada.
  3. Dijeta i režim ishrane nisu ista stvar - Dijeta zapravo jeste režim ishrane i između ta 2 pojma ne treba praviti razliku. Problem nastaje jer su ovi pojmovi u očima društva okarakterisani kao privremena i kratkoročna rešenja koja za cilj imaju mršavljenje, a ne poboljšanje samog zdravlja. Savet svima koji žele da povedu računa o ishrani i telesnoj težini jeste da se okrenu zdravom načinu života na duže staze kao i da se trude da u tome i istraju.
  4. Nakon što dođemo do željene kilaže, nije je lako održavati – Nije, ukoliko se vratimo starim, nezdravim navikama. Međutim, potrebno je jesti redovno i umereno, a truditi se da se obrok zasniva na, pre svega, zdravim namirnicama. Zadržite zdrave navike i slušajte svoj organizam, a s vremena na vreme, dajte sebi oduška. Budite kritični i radite na sebi bez izgovora!

? pitajte galu

pogledaj već postavljena pitanja
Hvala. Poruka je prosleđena.
Greška. Pokušajte ponovo kasnije.