Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Iskoristi supermoći za prevazilaženje stresa tokom ispitnog roka

Iskoristi supermoći za prevazilaženje stresa tokom ispitnog roka

Ispitni rokovi su kao rolerkoster emocija, ali sa pravim setom supermoći možeš se provozati kroz sve krivine sa stilom. Evo par trikova koji će ti pomoći da zadržiš motivaciju, smirenost i da dostigneš svoj pun potencijal tokom ovog izazovnog perioda. Ja sam probala i, verujt mi, rade. 

1. Planiranje je ključ. Ovo smo verovatno svi čuli bezbroj puta jer – provereno pomaže. Napravi plan rada uz koji ćeš rasporediti vreme za učenje, odmore i rekreaciju. Struktura je tvoj najbolji drug, a kad imaš plan, nema onog osećaja kao da plutaš u moru gradiva.

2. Deljenje gradiva. Često je deljenje polovine znanja sa prijateljem jednako kao da imaš samo pola tereta na leđima. Razmenite beleške, objašnjavajte jedno drugom koncepte – zajedno ste jači i naučićete brže. 

3. Mini-pauze za maksimalan fokus. Postavljanje pomodoro tajmera na 25 minuta učenja sa petominutnim pauzama može čudo da učini za tvoju koncentraciju. Zabavi se na pauzi, ali nemoj se previše izgubiti u svetu TikToka ili Instagrama! 

4. Uređen prostor, uređene misli. Moj radni prostor za vreme roka je uglavnom izgledao totalno haotično. Kada sam jednom prilikom plavi marker tražila ravno pola sata, napokon sam to shvatila. Tvoj radni prostor je tvoj svet čuda. Organizuj ga, dodaj biljke, svetlo i sve što ti daje pozitivnu energiju. Ponekad i samo dobra okolina može da popravi raspoloženje. 

5. Mindfulness i meditacija. Učenje i svesnost idu jedno s drugim. Pokušaj sa kratkim meditacijama ili dubokim disanjem dase osvežiš i vratiš fokus. Meditiranje može biti izazovno u početku, ali sam proces meditacije već povoljno utiče na našu sposobnost da se koncentrišemo. Kada meditiramo, fora je da ispraznimo um i ne mislimo ni o čemu. Teško, aaa? ???? Samim ovladavanjem veštinom meditacije osposobljavamo se da se bolje koncentrišemo na gradivo i da nam misli ne lutaju. 

6. Osvežavajući pauzići. Nađi svoje „osvežavajuće” aktivnosti tokom pauza. To mogu biti brza šetnja, šoljica omiljenog čaja ili čak par minuta slušanja muzike. Pobegni od gradiva na trenutak i ponovo se vrati bistre glave. 

7. Nagrada za trud. Odredi nagradu na kraju dana za svaki svoj postignut cilj. To može biti omiljeni obrok, serija ili bilo šta što te usrećuje. Jedna drugarica mi je odala svoj mali trik kad je nagrađivanje u pitanju. Ona između svakog poglavlja u knjizi krije poneki slatkiš, tako da, kada završi poglavlje, sačeka je mala slatka nagrada. I nema varanja! 

8. Pozitivani stav. Umesto da se fokusiraš na greške, analiziraj šta jee već uspešno čekirano na tvojoj listi obaveza. Pohvali sebe za svaki mali korak napred. 

9. Pitaj za pomoć. Nema ničeg lošeg u traženju pomoći. Profesori, prijatelji i porodica su tu da te podrže. 

10. San je tajna supermoć. Ne potcenjuj moć sna. Redovan i kvalitetan san je ključ za jasnu glavu i fokus tokom učenja. Tokom sna se mozak „restartuje”, ono naučeno se bolje memoriše i ostavlja se slobodna „RAM memorija” za sledeći dan.

Dakle, stres nije nepremostiva prepreka. Uz pravilno oružje u rukama, možeš se izboriti sa svim izazovima ispitnog roka. Zadrži motivaciju, koristi ove trikove i neka te tvoje supermoći odvedu u čaroban oktobar bez ispita.

? pitajte galu

pogledaj već postavljena pitanja
Hvala. Poruka je prosleđena.
Greška. Pokušajte ponovo kasnije.